Білоцерківська спеціалізована  школа І - ІІІ ст. №12
з поглибленим вивченням інформаційних технологій
Білоцерківської міської ради Київської області
09108, м. Біла Церква, б-р Княгині Ольги, 11
т/ф 0(4563)86545  E-mail bcschool12_@ukr.net

Вітаю Вас Гість
 Комплексна програма розвитку виховної системи школи  ВихідРеєстраціяВхід
ЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегти

Меню сайту


Національнв дитяча гаряча лініяНаціональнв дитяча гаряча лінія









Форма входа


Календарь
«  Листопад 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Поиск

ЗберегтиЗберегти

Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради

Білоцерківська спеціалізована  школа І - ІІІ ст. №12

з поглибленим вивченням інформаційних технологій

Білоцерківської міської ради Київської області

 

 

Комплексна програма розвитку

виховної системи школи

 

 

Пояснювальна записка

 

Сучасне життя з соціально-економічними змінами в суспільстві диктує свої вимоги зміни у всіх сферах, в тому числі в освіті та вихованні дітей і підлітків. 

Найважливішою складовою освітнього і виховного процесу знову стає особистісно-орієнтована освіта і виховання - розвиток і саморозвиток особистісних якостей школярів, становлення учня як особистості з урахуванням індивідуальних здібностей. На формування особистості впливає ряд факторів: 

  • природні задатки людини, що визначають можливості розвитку його особистісних здібностей і рис його характеру; 
  • особливості сім'ї, її ставлення до дитини, його розвитку, виховання, освіти; 
  • соціальне середовище, в якому живе і розвивається дитина; 
    навчальний заклад.
    Розвиток особистості підростаючої людини відбувається насамперед: 
  • в шкільній та позашкільній навчально-пізнавальної діяльності; 
    в організації різноманітного і цікавого життя колективу класу і школи; 
  • у діяльності об'єднань за інтересами; 
  • у вільному спілкуванні та особистому житті дитини. 

          В останнє десятиліття, в реформованій державі стратегічна мета соціального розвитку сформована як побудова правової держави і громадянського суспільства. Досягнення стабільності і сталого розвитку країни можливо при відродженні культурної традиції, громадянських і моральних базових цінностей, на яких будувалася держава, створювалася українська культура. Педагогіка виховання завжди пов'язувалась з розвитком духовно-моральної сфери, ставила перед собою основну мету - виховати дитину думаючу, доброчесну, милосердну, совісну, яка вірить у можливість вдосконалення світу й людей, чесну, працьовиту, скромну, толерантну, гідну, відповідальну. 

Саме тому, відповідно до державної політики, пріоритетними напрямами у сфері культури та освіти, важлива роль в школі відводиться духовному вихованню особистості, становленню моральності Людини, вихованню громадянськості та національної самосвідомості. 

Програма розвитку виховної системи визначає загальну стратегію виховної діяльності школи, в ній відображені мета і завдання, пріоритетні напрямки роботи, принципи, умови для реалізації поставлених завдань. Виховна система розроблена відповідно до: 

  • Закону України «Про освіту»; 
  • Закону України «Про загальну середню освіту»;
  • Закону України «Про позашкільну освіту»; 
  • Концепції громадянського виховання;
  • Концепції формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя.
  • Національної програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»;
  • статуту БСШ № 12

Духовно-моральне виховання є невід'ємною частиною загального навчально-виховного процесу, здійснюваного в системі вітчизняної освіти. Традиційна педагогіка вважає за необхідне цілеспрямоване розвиток у людини проявів духовності, а точніше - її світлої сторони, орієнтованої на доброту, любов, істину, повага до інших людей, співчуття, що відповідає православним ціннісним орієнтаціям, визначальним сенс життя людини як безперервне духовно-моральне його вдосконалення. 

Поняття громадянськість передбачає освоєння і реалізацію дитиною своїх прав і обов'язків по відношенню до себе самого, своєї сім'ї, колективу, до рідного краю, Батьківщини, планети Земля. Формуючи громадянина, ми, перш за все, повинні бачити в ньому людину. Тому громадянин з педагогічної точки зору - це самобутня індивідуальність, особистість, що володіє єдністю духовно-морального і правового боргу. 

Духовно-моральне виховання завжди займало важливе місце в навчально-виховній роботі СЗШ № 12. До теперішнього часу в школі накопичені значні ресурси для формування ідеології духовно-морального, національно-патріотичного виховання дітей та підлітків. Проекти «Громадянин», «Духовність і культура», «Відродження і пам'ять» розроблені на основі традицій виховної системи школи, основними складовими якої є: 

  • проведення загальношкільних заходів духовно-морального спрямування; 
  • щорічне проведення заходів до річниці Великої Перемоги  - урочисті лінійки, тематичні класні години та бесіди; 
  • робота з ветеранами Великої Вітчизняної війни, учасниками бойових дій в Афганістані, бойовими офіцерами військових частин нашого міста - зустрічі, Уроки Мужності, позакласні заходи; 
  • багаторічна робота зразкового музею Бойової Слави школи з героїко-патріотичного виховання школярів; 
  • робота військово-патріотичного гуртка «Влучний стрілець» з метою сприяння розвитку творчої особистості громадянина і патріота своєї Батьківщини; 
  • здійснення навчально-виховного процесу в 10-х ,11-х класах під час уроків «Захист Вітчизни». 

Все вищесказане враховувалося при складанні комплексної програми розвитку виховної системи БСШ № 12. Створення виховної системи в школі - безперервний процес спільного творчого пошуку всього педагогічного колективу з виховання у школярів високих духовно-моральних якостей. 
Проблема відновлення цінностей традиційної культури є настільки важкою, що ефективність її рішення може бути забезпечена тільки спільними діями за умови використання системного підходу в рамках цільової шкільної програми. Основою системного підходу у вихованні громадянськості, патріотизму, відновлення духовно-моральної культури суспільства є принцип комплексності рішення спектру проблем різних соціальних та вікових груп населення. 

У зв'язку з цим робота по духовно-моральному вихованню, вихованню громадянськості й патріотизму включає в себе об'єднання зусиль школи, сім'ї, співпраці з освітніми установами соціально-педагогічного комплексу мікрорайону, установами освіти та культури м. Білої Церкви Київської області. 

Програма не є завершеною системою, вона відкрита для внесення коректив по ходу реалізації, передбачає моніторинг та аналіз виконання програми з урахуванням необхідних змін. 

Мета і завдання програми
Мета: створення сприятливих умов для становлення духовно-моральної, спрямованої на здоровий спосіб життя, особистості, здатної до творчого самовираження, з активною життєвою позицією в самореалізації та самовизначенні навчальної та професійної діяльності. 
Завдання: 
1. Побудова виховної системи, націленої на духовно-моральне виховання особистості, національно-патріотичну свідомість, повагу до прав людини, відповідальність перед собою та суспільством за результат своєї діяльності в соціальному, культурному та природному середовищі. 
2. Удосконалення оздоровчої роботи з учнями, прищеплювання навичок здорового способу життя, через активні заняття фізкультурою і спортом. 
3. Створення умов для участі сімей у виховному процесі, залучення батьківської громадськості до активної участі у житті школи. 
4. Розвиток пізнавальних інтересів, творчих здібностей, що сприяють подальшому розвитку і самореалізації особистості. 
5. Розвиток самоврядування учнів, активізація роботи органів класного та шкільного учнівського самоврядування через взаємодію Демократичної організації школярів та класних керівників. 
6. Удосконалення професійної майстерності класних керівників через впровадження у виховний процес нових педагогічних технологій, які сприяють вирішенню питань виховання школярів. 
7. Подальший розвиток співробітництва і інтеграції з духовно-морального виховання дітей та підлітків з освітніми закладами мікрорайону міста, установами освіти та культури. 

Виховна система передбачає наступні функції:

  • розвиваючу, спрямовану на зміну мотивації навчальної діяльності, розвиток творчої особистості, здатної до самовираження, самореалізації; 
  • інтегруючу, що забезпечує розширення і поглиблення внутрішкільних та позашкільних зв'язків; 
  • коригуючу, спрямовану на корекцію поведінки та спілкування дитини з метою попередження негативного впливу на формування особистості; 
  • компенсуючу, яка передбачає створення в школі умов для самовираження, демонстрації творчих здібностей, розвиток комунікабельності, що забезпечує успішність спільної діяльності дітей і дорослих; 
  • управлінську, орієнтовану на оптимізацію функціонування і розвитку школи, створення умов для професійного росту педагогів, взаємодія всіх учасників виховної системи.

В якості системоутворюючих визначені наступні види діяльності: 

  • пізнавальна діяльність, що розширює кругозір, допитливість учнів, формування потреби в освіті та інтелектуальному розвитку; 
  • ціннісно-орієнтована діяльність, спрямована на раціональне осмислення загальнолюдських і соціальних цінностей світу, на усвідомлення особистої причетності до світу в усіх його проявах; 
  • художня діяльність, розвиває естетичне світовідчуття, потреба в прекрасному; 
  • спортивна діяльність, що сприяє здоровому способу життя; 
  • трудова діяльність у вигляді самообслуговуватися, суспільно корисної праці, позитивне ставлення до якого є показником людської сутності, відношення до людей і, перш за все до самого себе; 
  • суспільна діяльність, що формує активну громадянську позицію підлітка і залучати його до можливості і бажанням активного перетворення дійсності; 
  • вільне спілкування, здійснюване як дозвілля школяра, коли його спілкування звільнено від предметної цілі і коли змістом і метою його діяльності є спілкування з іншою людиною. 

Принципи реалізації програми. 
Принцип особистісно - орієнтованого виховання - створення умов для розвитку індивідуальності учня, його вільної волі у виборі засобів і шляхів самовизначення.Організація педагогічної підтримки учня в оволодінні навичками самоаналізу, самопізнання, самовизначення і самовдосконалення. 
Принцип гуманістичної спрямованості - забезпечення довірчих відносин між учасниками виховного процесу, виховання почуття поваги до оточуючих. 
Принцип природодоцільності - побудова виховання відповідно до потреб дитини, його віку, особливостями психіки і фізіології, цілісність і послідовність виховного процесу для розвитку особистості. 
Принцип соціальної взаємодії - співпраця, співтворчість всіх учасників виховного процесу, розширення сфери спілкування учнів, створення умов для конструктивних процесів професійного самовизначення, формування навичок соціальної адаптації. 
Принцип компетентнісного підходу - створення умов для прояву і розвитку особистості учня у різних видах діяльності. У процесі пізнавальної, творчої, комунікативної діяльності учень оволодіває певними компетенціями. Компетентнісний підхід стає пріоритетним у процесі модернізації освіти. При такому підході результат освіти розглядається, як здатність людини діяти у проблемних ситуаціях. 


Зміст основних компетенцій учнів

Кожна людина має певну сукупність компетентностей чи здібностей включатися в певну діяльність. Ключові компетентності грунтуються на властивостях особистості і проявляються в певній поведінці, яка спирається на психологічні функції людини, має широкий практичний контекст, що володіє високим ступенем універсальності. Випускники школи повинні володіти ключовими компетентностями: 

  • самоідентифікаційна компетентність - здатність особистості до самореалізації та творчого саморозвитку; 
  • моральна компетентність - готовність, здатність і потреба жити за загальнолюдськими моральними законами; 
  • комунікативна компетентність - вміння вступати в спілкування з метою бути зрозумілим, володіння навичками спілкування; 
  • інформаційна компетентність - володіння інформаційними технологіями, вміння працювати з усіма видами інформації; 
  • соціальна компетентність - уміння жити і працювати разом з іншими людьми, в команді, в колективі; 
  • продуктивна компетентність - уміння працювати, здатність до створення продукту діяльності, вміння приймати рішення і нести за них відповідальність.

Модель випускника

Модель майбутнього випускника школи - здорова конкурентоспроможна, творчо розвинена, соціально орієнтована особистість, здатна будувати достойне людини життя: 

  • вміє зробити свідомий життєвий вибір на користь творчого самовизначення; 
  • вміє адекватно оцінювати свої пізнавальні можливості і ставити посильну творчу задачу; 
  • вміє продуктивно спілкуватися на рівні набутого досвіду (знань, умінь, компетентності і т.д.); 
  • вміє свідомо організувати своє життя в конкретному соціокультурному середовищі та визначити перспективи свого культурного зростання; 
  • знає свої реальні професійні нахили; 
  • вміє робити аргументований, свідомо мотивований вибір у процесі професійного самовизначення. 

Вирішенню поставлених мети і завдань покликана сприяти діяльність в наступних напрямках:

Зміст програми

 

Напрямки

Мета

Проекти (плани), через які реалізуються напрямки

Зміст

Очікувані результати

Інтелектуально-пізнавальна діяльність

Підвищення мотивації навчання, формування потреби в навчанні шляхом залучення учнів в наукову, творчу, позаурочну діяльність по предмету. Здобуття додаткових знань, участь у позакласних заходах.

 Програма діяльності НТУ.

  1.  Творчі завдання.
  2. Інтегровані уроки.
  3. Предметні конкурси, конференції, та олімпіади.
  4. Науково-дослідна діяльність.
  5. Інтелектуальні ігри, чемпіонати, марафони.
  6. Діяльність інтелектуального гуртка «Ерудит».
  7. Діяльність гуртків «Програмування», «Веб-дизайну», «Офісні технології».

Підвищення мотивації школярів до навчання. Активна участь у заходах інтелектуально-пізнавального спрямування. 

Духовно-моральне, патріотичне, виховання, правове та превентивне виховання.

Формування духовно-моральних орієнтирів, патріотичної свідомості, почуття вірності своїй Вітчизні, готовності до виконання громадянського обов'язку і конституційних обов'язків по захисту інтересів Батьківщини; моральних якостей (чуйності, чесності, правдивості, справедливості, гідності, толерантності, милосердя, взаємодопомоги, товариськості, співпереживання, щедрості, поваги до особистості)..

  1. Цільовий проект «Громадянин»
  2. Цільовий проект «Відвернути біду»
  3. Цільовий проект «Духовність і культура».
  4. Цільовий проект «Відродження і пам'ять»
  1. Тематичні класні години.
  2. Конкурси малюнків, творів ....
  3. Традиційні шкільні свята.
  4. Акції, проекти, огляди, ігри, фестивалі, Зустрічі з ветеранами, військовослужбовцями, цікавими людьми.
  5. Діяльність пошуково-краєзнавчого гуртка.
  6. Діяльність туристсько-краєзнавчого гуртка.
  7. Діяльність військово-патріотичного гуртка «Влучний стрілець».
  8. Діяльність правового гуртка «Дебати».
  9. Діяльність центру розв’язання конфліктів «Феміда».

Активізація духовно-морального потенціалу підростаючого покоління, підвищення рівня самосвідомості, самодисципліни, здатності зробити правильний моральний вибір.

Формування в учнів почуття любові до Батьківщини, рідного краю, місту, школі, готовності до служіння Батьківщині.

Безпека життєдіяльності та здоров'язберігаюча діяльність.

Формування прагнення до здорового способу життя, усвідомлення здоров'я як однієї з головних життєвих цінностей, корекція поведінки та спілкування дитини з метою попередження негативного впливу на формування особистості, зміцнення зв'язку сім'ї і школи в інтересах розвитку дитини.

  1. Цільовий проект «Відвернути біду».
  2. Цільовий проект «Україні – здорове покоління»

 

Безпека дорожнього руху.

Спортивно-масова робота.

Заходи, спрямовані на профілактику вживання неповнолітніми психоактивних і наркотичних речовин.

Заходи з профілактики правопорушень.

  1. Система фізкультурно-оздоровчих заходів.
  2. Спортивні секції, гуртки.
  3. Традиційні шкільні заходи.
  4. Тематичні класні години.
  5. Психологічні тренінги.
  6. Організація харчування в їдальні
  7. Акції, проекти, огляди.
  8. Медогляди, диспансеризація.
  9. Просвітницька діяльність.
  10. Розвивально-корекційна діяльність.
  11. Аналітично-діагностична діяльність.
  12. Впровадження просвітницької програми «Майбутнє починається сьогодні».
  13. Впровадження просвітницької програми «рівний – рівному»
  14. Діяльність гуртка ЮІР
  15. Впровадження просвітницької програми «Школа проти СНіДу»

Створення сприятливого освітнього середовища, що сприяє збереженню здоров'я;

Розвинена потреба в заняттях фізкультурою і спортом, ведення здорового способу життя, зниження захворюваності, вироблення форм поведінки, що допомагають уникнути небезпек для життя і здоров'я.

Зміцнення зв'язку сім'ї і школи в інтересах розвитку дитини. Організація педагогічної освіти батьків.

Екологічне виховання.

Усвідомлення єдності людини та природи; ставлення до природи як історико-культурної, наукової та освітньої цінності; правил дотримання інформаційної, харчової та радіаційної безпеки; критичне ставлення до екологічної інформації та способів її пошуку.

Цільовий проект «Природа і екологія».

  1. Тематичні класні години.
  2. Психологічні тренінги.
  3. Екологічні акції, проекти, огляди.
  4. Діяльність екологічного  гуртка «Зелена хвиля».
  5. Діяльність натуралістичного  гуртка «Юний акваріуміст»

Розвинена моральна відповідальнвсть за збереження природного довкілля; сформований екосистемний підхід до розв’язання екологічних проблем, стратегій і технологій їх вирішення в інтересах еколого-збалансованого розвитку суспільства.

Художньо-естетичний розвиток, розвиток творчих здібностей учнів.

Розвиток творчих здібностей, уміння бачити прекрасне, надання можливості реалізуватися у відповідності зі схильностями і інтересами.

Цільовий проект «Творчість і гармонія».

  1. Традиційні шкільні заходи.
  2. Акції, проекти, огляди, ігри.
  3. Конкурси малюнків, виробів ...
  4. Фестивалі, КВК ...
  5. Діяльність гуртка «Сувенір».
  6. Діяльність гуртка декоративно-прикладного мистецтва «Вишивка».
  7. Діяльність вокального гуртка «Співаночка».
  8. Діяльність літературного гуртка «Дивослово».
  9. Діяльність гуртка образотворчого мистецтва «Чарівний олівець».
  10. Діяльність авіамодельного гуртка.

Розвинуте почуття прекрасного, вміння знайти своє місце в творчості, проявити і розкрити свої таланти. Масова участь в культурному дозвіллі.

Саморозвиток, самовизначення.

Створення сприятливих педагогічних, організаційних соціальних умов для самореалізації, самоствердження, саморозвитку кожного учня в процесі включення його в різноманітну змістовну індивідуальну та колективну діяльність.

Програма діяльності Демократичної Організації Школярів  (ДОШ)

  1. Конкурси малюнків, творів.
  2. Співпраця з позашкільними навчальними закладами міста.
  3. Співпраця з закладами середньої спеціальної та вищої освіти.
  4. Профільне навчання.
  5. Творчі конкурси, акції, загальношкільні свята.
  6. Участь у міських, обласних виховних заходах.
  7. Навчання учнівського активу.

Формування особистості, здатної до творчого самовираження, планування та організації індивідуальної та колективної діяльності, з активною життєвою позицією.

Готовність до усвідомленого професійного самовизначення.

 

Використана література

 

  1. Закон України «Про освіту»; 
  2. Закон України «Про загальну середню освіту»;
  3. Закон України «Про позашкільну освіту»; 
  4. Концепціягромадянського виховання;
  5. Концепціїяформування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя.
  6. Національна програма «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»;
  7. Статут БСШ № 12.

 

 












Освітній портал

  Архив записей



Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Корисні посилання

  • Моє місто
  • Освітні ресурси
  • Для учнів
  • Для вчителів




  • ЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегти
    Copyright MyCorp © 2019