Білоцерківська спеціалізована  школа І - ІІІ ст. №12
з поглибленим вивченням інформаційних технологій
Білоцерківської міської ради Київської області
09108, м. Біла Церква, б-р Княгині Ольги, 11
т/ф 0(4563)86545  E-mail bcschool12_@ukr.net

Вітаю Вас Гість
 Просвітницька програма "Рівний - рівному"  ВихідРеєстраціяВхід
ЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегти

Меню сайту


Національнв дитяча гаряча лініяНаціональнв дитяча гаряча лінія









Форма входа


Календарь
«  Вересень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Поиск

ЗберегтиЗберегти












СТАН ПРОБЛЕМИ

В Україні намітилася тенденція до збільшення проявів негативної поведінки серед дітей і молоді. За ряду несприятливих соціокультурних умов дитяче та підліткове середовище спрямоване на прилучення до нікотину, алкоголю, різноманітних наркотиків, на ранні сексуальні зв'язки, що різко погіршує стан фізичного і психічного здоров'я підлітків. Гостро стоїть проблема репродуктивного здоров'я, ранньої вагітності дівчат-підлітків.

У дітей розвиваються агресивність, невдоволеність, по­чуття заниженої самооцінки. Все це нерідко спричинює конфлікти з однолітками, вчителями, батьками. Дослідження засвідчили, що половина дітей, які мають проблеми з фізичним та психічним здоров'ям, схильні до негативних виявів поведінки. Як результат, кожний п'ятий важко засвоює навчальний матеріал. Такі діти втричі частіше порівняно з іншими піддаються впливу наркотиків. За оцінкою медиків, практично здоровими закінчують школу лише 5-7 % учнів.

Втрата здоров'я серед молоді створює низку серйозних проблем, ставить під загрозу національну безпеку, саме існування держави.

Ряд прорахунків у реалізації Національних програм протидії наркоманії та боротьби із захворюванням на СНІД, а також боротьби із злочинністю призвели до втрати довіри стосовно державної політики в розв'язанні цих проблем, а це, у свою чергу, негативно вплинуло на загальну соціальну-психологічну атмосферу в суспільстві. Відомчий підхід, спрямований переважно на боротьбу з наслідками негатив­них явищ, не просто виявився безперспективним, а й викликав розчарування, роздратованість, соціальну апатію серед молоді. На жаль, тактика залякування та моралізаторства й дотепер продовжує панувати в українському інформаційному й освітньому просторі.

Просвітницька робота серед молоді щодо здорового способу життя поки що не дуже ефективна. Більшість учнів, особливо старшокласників (від 80 до 97 %), не мають достатніх знань з таких гострих проблем, як запобігання наркоманії, алкоголізму, СНІДу тощо. У зв'язку з відсутністю підготовлених кадрів (лише 12-15 % вчителів у міській місцевості та 6-8 % - у сільській) інформування молоді про шляхи збереження і зміцнення здоров'я в навчальних закладах України здійснюється здебільшого формально, епізодично, без урахування об'єктивних тенденцій у молодіжному середовищі (погіршення життєвих умов, по­слаблення мотивації до здорового способу життя, низький рівень превентивних знань, навичок і вмінь тощо).

Педагоги недостатньо володіють спеціальними методами роботи з формування знань, умінь і навичок із збереження і зміцнення здоров'я підлітків, мало використовують у цій роботі сучасні підходи. Профілактична діяльність державних освітніх закладів зорієнтована на передавання знань від дорослого до дитини з ігноруванням активної позиції самої дитини, її права на самовизначення щодо власного способу життя. А практика показує, що набуття і закріплення установок на здоровий спосіб життя і безпечну поведінку є значно ефективнішими в ході спілкування підлітків між собою.

Сьогодні національна освітня система перебуває в процесі пошуку більш адекватних вимогам сучасного життя орієнтирів і форм організації навчання. Саме тому Концепція освіти «рівний - рівному» (далі Концепція) виходить з ідей реформування національної системи освіти з метою її орієнтації на утвердження здорового способу життя, розвиток духовно, психічно, фізично і соціально здорової особистості, розширення демократичної взаємодії дорослих з молоддю.

 

 
МЕТА

 

Досвід із запобігання проявам негативної поведінки неповнолітніх, нагромаджений громадськими організаціями за технічної підтримки міжнародних донорів, показує, що найоптимальнішим методом профілактичної роботи є навчання між однолітками, коли молода людина оволодіває знаннями та набуває соціального досвіду в ході спілкування з ровесниками.

Узагальнюючи такий підхід і виходячи із завдань реформування освіти з метою її орієнтації на утвердження здорового способу життя в Україні, визначено мету Концепції освіти «рівний - рівному». Це - сприяння розумінню дітьми і молоддю через просвітницьку роботу переваг здорового способу життя, формування принципів здорового способу життя, стимулювання до самостійного й усвідомленого вибору життєвої позиції, визначення шляхів позитивної соціалізації молоді, здобуття знань, умінь і навичок здорового способу життя та відмова від негативної поведінки за допомогою Концепції освіти «рівний - рівному».

Освіта «рівний - рівному» розрахована на дітей і молодь віком 12-18 років різного соціального статусу. Серед них позитивно орієнтовані допризовники, групи ризику та засуджені.

 МЕТА І ЗАВДАННЯ МОДУЛЯ

Мета модуля — Надати знання та формувати практичні навички у педагогів — тренерів з організації просвітницької роботи за методикою "рівний-рівному" щодо формування здорового способу життя.

Завдання модуля

      Ознайомити педагогів — тренерів  з концептуальними засадами просвітницької роботи за методикою "рівний-рівному" щодо формування  здорового способу життя.

      Надати їм знання з методики освіти "рівний-рівному".

      Окреслити завдання і функції педагогів-тренерів.

      Ознайомити педагогів-тренерів із сутністю модульного навчання, змістом модулів.

      Ознайомити їх з технологіями проведення просвітницьких тренінгів шодо здорового способу життя для підлітків.

      Формувати у педагогів  — тренерів навички конструктивної взаємодії з підлітками-інструкторами.

Тривалість модуля:   20 год.

Основні поняття для засвоєння

Концепція програми, методика "рівний-рівному", метод "рівний-рівному", модульне навчання, учбовий модуль, педагог-тренер, підліток--інструктор, соціальна профілактика, просвітницька робота щодо формування здорового способу життя, технологія, педагогічні технології, технології просвітницької роботи "рівний-рівному, просвітницький тренінг, здоров'я, фактори здоров'я, здоровий спосіб життя, формування здорового способу життя.












Освітній портал

  Архив записей



Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Корисні посилання

  • Моє місто
  • Освітні ресурси
  • Для учнів
  • Для вчителів




  • ЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегти
    Copyright MyCorp © 2019