Білоцерківська спеціалізована  школа І - ІІІ ст. №12
з поглибленим вивченням інформаційних технологій
Білоцерківської міської ради Київської області
09108, м. Біла Церква, б-р Княгині Ольги, 11
т/ф 0(4563)86545  E-mail bcschool12_@ukr.net

Вітаю Вас Гість
 Правила прийому  ВихідРеєстраціяВхід
ЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегти

Меню сайту


Національнв дитяча гаряча лініяНаціональнв дитяча гаряча лінія









Форма входа


Календарь
«  Листопад 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Поиск

ЗберегтиЗберегти


Правила

конкурсного приймання дітей (учнів) до

Білоцерківської спеціалізованої  школи І-ІІІ ступенів № 12

з поглибленим вивченням інформаційних технологій

Діагностика готовності до навчання у спеціалізованій школі дітей шестирічного віку.

Інтелектуальний розвиток дитини визначається обсягом її знань та уявлень про навколишній світ, рівнем сформованості її мислительних операцій та мовлення.

Діти шестирічного віку інтелектуально готові до шкільного навчання достатньо орієнтуються в найближчому оточенні, родинних зв’язках, природних явищах. Вони знають, хто кому доводиться татом, мамою, дідусем, бабусею, сином, онуком, братом, сестрою, про те, чим займаються дорослі члени її сім’ї. Діти знають предмети побуту та їх призначення, види транспорту, яким доводиться користуватися, свою адресу, а також частини доби (день, ніч, вечір, ранок), дні тижня, місяці, послідовність сезонних змін у природі і їх ознаки. Вони знають по кілька найвідоміших в даній місцевості дерев, квітів, домашніх і диких тварин, птахів.Достатня сформованість мислительних операцій у дітей дозволяє їм оперувати наявними знаннями: порівнювати, знаходити спільні й відмінні ознаки, об’єднувати в групи за схожістю, тобто робити елементарні узагальнення та користуватися найбільш вживаними узагальнюючими словами-поняттями.
Загальний інтелектуальний розвиток дитини-шестирічки, готової до успішного початку навчання у школі, передбачає і володіння нею елементарними математичними уявленнями, такими, як уміння свідомо рахувати у межах десятка, тобто розуміти, що кожне наступне число більше за попереднє на одиницю, а кожне попереднє – менше. Це дозволяє дитині здійснювати і зворотній рахунок, рахувати від заданого до заданого числа. Необхідний обсяг математичних уявлень включає і розуміння слів «один», «багато», «більше», «менше», «додати», «відняти» та вміння виконувати на конкретному матеріалі дії додавання і віднімання хоча б у межах п’яти – шести, а також розрізняти основні геометричні фігури: чотирикутник, квадрат, трикутник, коло.
Достатнім орієнтуванням у мовленнєвій дійсності є вміння дитини розрізняти на слух і правильно вимовляти звуки рідної мови, розуміння зверненого мовлення та вміння будувати власне висловлювання, яке дозволяє спілкуватися в межах доступних даному віку знань та уявлень

Орієнтовні завдання для визначення готовності шестирічок до навчання


Завдання №1

Зміст завдання:               Визначення взаємозворотності відношень між величинами та розміщенням предметів у просторі. З’ясовується сформованість словесно-логічного мислення в процесі встановлення протилежних до даних відношень між величинами і розміщенням предметів у просторі без опори на наочність.

Стимульний матеріал:   Судження, що послідовно висловлюються психологом:

1.      олівець коротший від лінійки;

2.      кавун важчий від яблука;

3.      Вітя вищий від Сашка;

4.      шафа стоїть зліва від ліжка;

5.      стіл стоїть під лампою;

Психолог висловлює судження та просить дитину висловити протилежне.

Готові до навчання діти з високим рівнем розвитку можуть виконувати завдання самостійно у повному обсязі. Значній частині буває достатньо допомогти у вигляді розгорнутого судження, наприклад: «Якщо лінійка довше від олівця, то як сказати, який тоді олівець?» Якщо дитина не встановлює відношення, можна дати зразок виконання: «Якщо лінійка довша від олівця, то олівець коротший від лінійки» Далі дитині пропонується самостійно визначити інші відношення.

Неготові до навчання діти мають недостатньо сформовані уявлення про відношення між величинами і особливо просторові (два останніх завдання). Тому їм потрібна допомога до визначення кожного відношення. При цьому діти неточно вживають поняття. Значна частина неготових до навчання дітей це завдання не виконує


Завдання №2


Зміст завдання: З’ясування  математичних уявлень дітей: виконання дитиною ряду математичних операцій – відтворення числового ряду, встановлення кількісних відношень, рахункової операції та розв’язання елементарної задачі.

Стимульний матеріал: Лічильні палички чи натуральні об’єкти (ґудзики, горіхи, квасоля та ін.)

Хід дослідження: Дитині пропонується ряд математичних завдань і дається інструкція.

Інструкція:  

  1. порахуй до десяти в прямому та оберненому порядку;
  2. рахуй від шести (чотирьох) в прямому порядку;
  3. рахуй в оберненому порядку від семи (п’яти);
  4. поклади в одну купку сім паличок (горішків, квасолин), а в другу – п’ять. Скажи, де більше? На скільки більше? Зроби так, щоб у обох купках було порівну;
  5. розв’яжи таку задачу: на дереві сиділо чотири горобці, потім до них прилетіло ще два. Скільки стало всього горобців? А потім три горобці відлетіли. Скільки залишилось горобців? (множини можна варіювати в межах шести).

Готові до навчання діти повинні легко рахувати до десяти в прямому порядку та від заданого числа. Вони також повинні самостійно утворювані множини та визначати кількісні відношення між ними. (більше – менше, на скільки більше – менше, однаково). Окремі діти можуть мати труднощі у визначенні відношення «на скільки більше – менше». Проте вони повинні успішно скористатися допомогою у вигляді запитання: «Скільки потрібно забрати паличок, щоб стало порівну?» Діти також повинні самостійно розв’язувати задачі в одну дію на додавання та віднімання в межах шести.

Неготові до навчання діти натуральний ряд чисел відтворюють механічно. Про це свідчить нездатність дитини полічити від заданого в прямому та зворотному порядку. Вони не виконують завдання на встановлення кількісних відношень між множинами натуральних об’єктів, особливо під час з’ясування кількісного відношення «на скільки більше». При цьому допомога виявляється неефективною. Діти терплять труднощі в розумінні умови задачі. Окремі з них можуть розв’язувати задачу із залученням наочності. 













Освітній портал

  Архив записей



Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Корисні посилання

  • Моє місто
  • Освітні ресурси
  • Для учнів
  • Для вчителів




  • ЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегтиЗберегти
    Copyright MyCorp © 2019